Köpvillkor

Betalningssätt

När du handlar på Smart Horse Sweden så erbjuder vi klarna att betala med:

 

    1.    Faktura och delbetalning via Klarna (Köp idag och betala om 14 dagar eller delbetala ditt köp)

           Betallogotyper för klarna

   


Kortbetalning

Du kan alltid känna dig trygg att handla med ditt kreditkort/bankkort som är utfärdat av VISA eller MasterCard och även American Express om du väljer Paypal som betalmetod hos oss på Smart Horse Sweden. Vi samarbetar med Klarna som är en av Sveriges ledande aktörer av internetbetalningar samt Paypal som är störst internationellt. 

När du betalar med kort skickas du vidare till en säker sida med SSL-certifikat hos Paypal, där du tryggt fyller i dina kortuppgifter och genomför betalningen. När betalningen har godkänts skickas du tillbaka till Smart Horse Sweden där du får en bekräftelse på att ditt köp är genomfört.

 

Fraktvillkor

Fraktavgift tillkommer på alla leveranser inom Sverige. Vi samarbetar med Posten och DHL som båda erbjuder snabba leveranser. Inom EU, Norge och WW tillkommer en fraktavgift baserat på vikt.

 

Ångerrätt & garanti

 

Ångerrätt

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan.

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 10 dagar. Som kund betalar du själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats.


Vid ångrat köp kontakta oss på nedanstående eller skapa en retursedel innan du skickar varorna till oss.

Smart Horse Sweden

Stora Ytten Karlshöjd 1

452 93 Strömstad

Telefon: 073 502 46 84

E- Post: [email protected]

 

Garanti och reklamationsrätt

Smart Horse Sweden säljer alla produkter enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige.

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Dessa fabrikationsfel ska konstateras av godkänd serviceverkstad, varpå du som kund får en fri reparation, alternativt en ny produkt, samt ersätts för eventuella fraktkostnader. Gäller det t.ex. handhavandefel eller felinställd produkt måste vi via våra serviceverkstäder debitera dig kostnaden. Det gäller även i de fall som vi inte kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid fysisk påverkan eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten. 

Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera från olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören.

 

Vid reklamationer kontakta oss på nedanstående.

Smart Horse Sweden

Stora Ytten Karlshöjd 1

452 93 Strömstad

Telefon: 073 502 46 84

E- Post: [email protected]

Service

Vi har omsorgsfullt valt ut våra samarbetspartners och erbjuder förstklassiga produkter.

Kontakta oss gärna för mer information på telefonnummer 073 502 46 84 eller e-post [email protected]

Vi besvarar dina frågor angående ditt köp inom 48 timmar, i annat fall får du meddelande om fördröjning. Övriga frågor besvarar vi snarast möjligt med ambitionen att du ska ha ett svar inom 48 timmar. Vi behåller oss rätten att häva köp vid felaktiga uppgifter på hemsidan.

 

Personuppgiftspolicy

Vi lämnar ej ut adresser, telefonnummer e-postadresser eller andra personuppgifter om våra kunder till tredje part för marknadsföringssyfte, statistisk bearbetning eller dylikt.

Kunders personuppgifter behandlas konfidentiellt oavsett om de speciellt har begärt detta eller inte. Vi använder informationen endast för att kunna lägga kundernas beställningar och i syfte att skicka nyhetsbrev till kunden på begäran.

 

Leveransförsening

Konsumenten har rätt att häva köpet vid försening om denne inte godkänner ny föreslagen leveranstidpunkt. Leveranstid är normalt 2- 4 dagar för Sverige. Vi behåller oss rätten att häva köp vid felaktiga uppgifter på hemsidan.

 

Support

Vi erbjuder kostnadsfri support för alla våra enheter och tjänster levererade. Tredjeparssystem och/eller lösningar omfattas ej av gratis support utan debiteras enligt konsult timpris.